عصب کشی به وسیله دستگاه روتاری

خوب است بدانید جدیدترین و پیشرفته ترین روش عصب کشی دندان در دندانپزشکی ، عصب کشی یا درمان ریشه با دستگاه دیجیتالی روتاری اندو می باشد، برای اینکه یک دندان دارای پوسیدگی با درگیری اتاقک پالپی (عصبی ) را در دندانپزشکی درمان کنیم و کانال های دندان را تمیز و ضد عفونی کنیم می توانیم هم از فایل های دستی و هم از فایل های چرخشی ( روتاری) استفاده نماییم . هدف در هر دو روش ، تمیزکردن و آماده سازی کانال دندان ، حذف میکروب ها از داخل کانال عصبی ( کنترل عفونت ) و همچنین ایجاد شکلی در کانال است که بتوانیم به راحتی مواد پرکردگی را داخل کانال ریشه قرار دهیم .

بنابراین هر قدر بتوانیم کنترل عفونت بهتری داشته باشیم و شکل کانال و مسیر دسترسی را گشاد تر کنیم ، بهتر می توانیم کانال را تمیز کرده و پر کنیم.

فایل های چرخشی دیواره های عاجی را به راحتی بر می دارند و در حین چرخش خرده های عاجی را بیرون می کشند و اینکار موجب می شود خرده های عاجی به سمت انتهای ریشه هل داده نشوند و با چرخش فایل ، به سمت خارج کانال هدایت شده و بیرون بیایند . همچنین بسیاری از مشکلات کلینیکی مانند ( انسداد ، لج Ladge ، سوراخ شدن (پرفورشین) را کاهش می دهند . مخصوصا اگر کانال عصبی انحنا و خمیدگی (curve) داشته باشد ، این فایل های چرخشی به راحتی تمام طول مسیر را طی می کنند و موجب حذف میکروب و پاکسازی کانال عصبی می شوند .

عکس نوک روتاری چرخشی نکته دیگر اینکه برخلاف روش دستی که ممکن است یک قسمت از دیواره عاجی بیشتر از قسمت های دیگر برداشته شود و شکل دهی کانال به طور غیر یکنواخت انجام شود ، با کمک فایل های چرخشی (روتاری) تمام دیواره های عاجی به طور یکنواختی برداشته می شوند و کل طول کانال عصبی در تمام سطوح یکسان پاکسازی می شود . در نتیجه شکلی هم که از کانال در نتیجه انتهایی شاهد هستیم سبب می گردد که پرکردن کانال با مواد گوتاپرکا راحت تر انجام شود و سرعت پرکردن کانال نیز افزایش یابد . همچنین انتهای این فایل های روتاری نوک تیز و برنده نیست و سبب آسیب به دندان نمی شود، و سبب سوراخ شدن (پرفوریشن) دیواره های دندان (کانال ریشه) نمی شود.

دستگاه دیجیتالی روتاری اندو با فایل های مخصوص عصب کشی دندان کار می کند که این فایل ها با شکل و فرم و جنس خاصی که دارند دقیقا شکل کانال های ریشه را به خود می گیرند و عمل درمان ریشه دندان را با کیفیت و دقت بالایی انجام میدهند و عصب کشی دندان را بسیار دقیقتر و بهتر و سهل تر می سازند.

دستگاه دیجیتالی روتاری به جای دست ، حرکات ظریف و دقیقی و حتی بهتر و دقیقتر از حرکات دست، در فایل ها ایجاد می کند و عمل پاکسازی و تخلیه کانال های ریشه را انجام می دهد. درمان ریشه یا عصب کشی با دستگاه روتاری نسبت به روش سنتی دستی که با فایل های دستی و با حرکات دست انجام می شود، بسیار با کیفیت بالاتر و سریعتر، قابل انجام است.

روش عصب کشی با دستگاه روتاری ، نسبت به روش سنتی دستی ، مزایای زیر را دارد :
      کیفیت و دقت بالاتر نتیجه درمان ریشه
      سریع تر بودن و راحت تر بودن انجام درمان و در نتیجه ، راحتی بیمار
      احتمال درد بعد از عصب کشی بسیار کمتر می شود

علت درد دندان بعد از عصب کشی چیست ؟

عصب کشی درمانی ست که اکثر افراد یک بار در طول عمرشان تجربه می کنند و تقریبا همه افراد قبل از مراجعه فکر میکنند درمان ریشه بسیار دردناک است و از آن ترس دارند.
درمان ریشه در واقع پاک کردن و شک دادن به کانال های ریشه است که سبب می شود مسیر کانال ریشه بسته شود . این کار به وسیله مواد مخصوصی صورت می پذیرد . با درمان ریشه میکروب ها و باکتری های کانال های ریشه از بین می روند و دیگر امکان نفوذ به داخل را پیدا نمی کنند.
پس از درمان ریشه درد به سراغ بیمار می اید . اگر هم قبل از درمان ریشه درد زیادی متوجه بیمار بوده باشد، بعد از درمان نیز درد خواهد داشت.
این درد هیچ ربطی به نقص و یا اشکال در درمان ریشه ندارد . ممکن است حتی با وجود اینکه علت درد اصلی درمان شده است ، سیستم عصب بدن دچار تحریک شود و درد سراغ انسان بیاید . بعضی اوقات مسبب درد دندان یک واکنش التهابی است . تورم پس از درمان ریشه علت این امر است .
با توجه به پیچیدگی ساختمان ریشه دندان و در نتیجه اینکه درمان ریشه از دسته درمان‌های پیچیده و پرکار می باشد ، ضروری است دندانپزشک از تجربه کافی و دقت لازم برای درمان ریشه برخوردار باشد .

**ما مفتخریم با ۱۷سال سابقه کار در معتبرترین مراکز دندانپزشکی و با استفاده از دستگاه روتاری و مجهز بودن به دستگاه های کنترل درد عصب کشی را در مدت زمان کوتاه یک جلسه ای بدون درد و استرس انجام دهیم**

عصب کشی با دستگاه روتاری بدون درد و استرس همزمان با ترمیم تاج در یک جلسه

Call Now Buttonتماس