1ايا هر دندانپزشكى مى تواند بازسازى و طراحى لبخند را انجام دهد؟
درمان طرح لبخند يك درمان كاملاً تخصصى مى باشد و نياز به مهارت و تخصص دارد، درمان زيبايى علاوه بر علم و تكنولوژى نياز به داشتن دستانى هنرمند براى خلق يك اثر زيبا دارد.
2چرا لثه های من موقع مسواک زدن خونريزی می كند ؟
در صورتى كه روكش ها كاملاً با دندان ها تطابق داشته باشند احتمال پوسيدگى دندان وجود ندارد، فقط لبه روكش ها كه به لثه ختم ميشود بايد مسواك زده شود تا از التهاب لثه ها جلوگيرى شود.
3خط لبخند چیست؟
در حالت طبیعی، دو دندان پیشین مرکزی بالا باید کمی ‌بلندتر از دندان‌های پیشین کناری باشند تا به صاحب آن، ظاهری جوان ببخشند. این دندان‌ها هم‌ ارتفاع دندان‌های نیش هستند. «خط لبخند» یک خط فرضی است که از لبه دندان‌های جلوی فک بالا می‌گذرد و با لبه فوقانی لب پایین موازی است. اگر این خط به سمت پایین انحنا داشته باشد، لبخند فرد حالت جوان پیدا می‌کند، ولی اگر صاف باشد، نشان‌دهنده سایش دندان‌ها و بالا رفتن سن است.
4بلیچینگ با جرمگیری چه فرقی می کند؟
در هنگام جرمگیری دندانپزشک شما رسوبات رنگی و املاح ته نشین شده بر روی دندان شما را برمیدارد و در نتیجه رنگ داخلی دندان تغییر نخواهد کرد. ولی در بلیچینگ مولکول های پر اکسید هیدروژن به داخل ساختار مینایی و عاجی دندان نفوذ کرده و باعث اکسید شدن رنگ دانه ها شده که نهایتا به سفید شدن دندان می انجامد.
5آيا دندان هاى روكش شده نياز به مراقبت هاى ويژه دارند؟
6در صورت تحليل لثه پاى طوق دندان چه بايد كرد؟
بايد تحت معاينه دندانپزشك قرار گرفته شود تا علت تحليل لثه مشخص شود. يكى از دلايل تحليل لثه عادت هاى مسواك زدن اشتباه مى باشد. در غير اينصورت بايد براى بيمار درمان هاى مربوط به حذف التهاب لثه انجام گيرد كه ساده ترين راه جرم گيرى مى باشد. ولى در صورتى كه دندانپزشك تشخيص به التهابات عمقى لثه بدهد بعد از انجام جرم گيرى، لثه بيمار جهت درمان هاى بعدى بررسى ميشود و درمان هايى مانندكورتاژ، جراحى و يا ليزر تراپى انجام خواهد شد.
7چه کسانی کاندید لمینیت دندان هستند؟
کسانی که دندانهای بد رنگ دارند. این تغییر رنگ که ممکن است ناشی از کشیدن سیگار، مصرف مواد غذایی، نوشدن قهوه زیاد و ضرب دیدگی دندان یا عصب کشی ناقض باشد. در دندانپزشکی در سعادت آباد برای فرم بخشیدن و یکدست کردن دندان کسانی که به هم ریختگیهای دندانی دارند یعنی فاصله ی بین دندان های آن ها زیاد است یا موقعیت دندان آنها بد است و فرو رفتگی یا برامدگی در آنها وجود دارد. اگر لبه ی دندان فرد شکسته شده یا اثرات ترک خوردگی در آن مشاهده میشود لمينیت دندان میتواند درمان مناسبی باشد. اصلاح طرح لبخند بر حسب درخواست مراجعه کننده. همچنین برای انجام اصلاحات جزئی ترتیب دندان های جلو و منظم کردن آن ها این روش کارا است.
8فرق کامپوزیت و لمینیت دندان چیست؟
قیمت ، میزان محافظه کارانه بودن ، برگشت پذیری روش، طول عمر مفید (لب پر شدن) و مقاومت در برابر رنگ پذیری تفاوت های این دو روش است. طبق صحبت های دکتر فاطمه رحیمی دارای فعالیت حرفه ای در زمینه لمینیت دندان، بزرگترین مزیت کامپوزیت ونیر محافظه کارانه تر بودن این روش نسبت به لمینیت سرامیکی است. دیگر تفاوت کامپوزیت و لمینیت دندان این است که قیمت کامپوزیت دندان مناسب تر از لمینیت سرامیکی است. با وجود این تفاوت قیمت لمینیت دندان ، احتمال شکست و لب پر شدن، در لمینیتهای سرامیکی بسیار کمتر است و این مهمترین تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت است. از طرفی این انواع لمینیت سرامیکی دندان به رنگ پذیری مقاوم ترند. طول عمر مفید لمینیت سرامیکی بیشتر است. اما قابل برگشت هم نیست.
9پروتز چیست؟
به اعضای مصنوعی بدن انسان پروتز گفته میشود که در دندانپزشکی در سعادت آباد باز سازی ، جایگزینی دندانهای از دست رفته و حفظ زیبایی ظاهری با استفاده از دندانهای مصنوعی ، پروتز نامیده میشود که به دو صورت ثابت (غیر قابل حرکت ) و متحرک وجود دارد .
10آیا کشیدن دندان عقل همیشه ضرورت دارد؟
در صورتی‌ که دندان عقل جای کافی برای رویش داشته باشد، کشیدن این نوع دندان عقل هیچ ضرورتی ندارد و می‌تواند مانند سایر دندان‌ ها عمل کرده و به مراقبت نیاز دارد. دسترسی به دندان عقل برای مسواک زدن، دشوار است و مورفولوژی آن‌ ها تغییرات فاحشی نسبت به سایر دندان‌ها دارد. به همین دلیل سریع‌ تر از از سایر دندان‌ها دچار پوسیدگی و تخریب می‌شود. چنانچه کشیدن دندان در زمان ویژه‌ای لازم باشد، تاخیر در کشیدن می‌تواند مشکلات زیر را در پی داشته باشد: عفونت ایجاد آبسه ایجادسلولیت تخریب ریشه و تاج دندان مجاور به هم ریختگی بقیه دندانهای فک ایجاد شدن کیست بوجود آمدن تومور سرطانی در اطراف جوانه دندانی درد آسیب به مفصل فکی گاهی دندان عقل به صورت نیمه نهفته ظاهر می‌شود؛ به گونه‌ای که تاج این دندان مشخص بوده یا روی آن پوششی از بافت نرم لثه وجود دارد. همچنین گاهی دندان‌های عقل به صورت کاملاً نهفته است و با گرفتن عکس از فک توسط پزشک معالج تشخیص داده می‌شود. دندان عقل کاملاً نهفته و پوشیده شده با استخوان، درمان دشوارتری دارد.
Call Now Buttonتماس